Jak si uspořádat pracovní prostor

Jak si uspořádat pracovní prostor
Kateřina Čajanková - 8. 11. 2017 , sekce: Inspirace pro kancelář

Nepořádek v dokumentech, pracovních pomůckách a špatně uspořádána kancelář jdou ruku v ruce s nízkou produktivitou a stresem s prošvihnutého deadlinu. Často se říká, že to, jak vypadá váš stůl a pracovní prostor je odrazem toho, jak to vypadá ve vaší hlavě. Nemusíte pracovat ve sterilně čisté a uklizené místnosti, ale úspěch přichází v dobře a efektivně uspořádaném prostoru.

Pracovní prostředí ovlivňuje nejen naše pracovní nasazení, ale také chování a kreativitu. Nikdo nechce sedět osm hodin ve stísněné, neuspořádané kanceláři. Na takovémto místě se nápady nerodí. Samozřejmě i v tomto případě platí, že každému vyhovuje něco jiného. Někdo má rád absolutní pořádek, a i neurovnané propisky jej dokážou vyvézt z míry. Umělci a kreativci jsou často nejefektivnější v tzv. tvůrčím chaosu. Důležité je, abyste se konkrétně vy cítili v pracovním prostoru příjemně a pohodlně. Myslete však na to, že i tvůrčí chaos může být uspořádán tak, že se v záplavě papírů neztratíte.

Důležité je celkové uspořádání kanceláře

Pokud máte pouze svůj pracovní koutek ve velkém místnosti (tzv. open space), zřejmě si moc nemůžete vyskakovat. I v tomto případě však můžete své místo zútulnit a přizpůsobit vašim potřebám. Zkuste si daný prostor trochu zlidštit – na nástěnku si přidejte fotky rodiny či přátel, na stůl či poličku si pořiďte květinu nebo svíčku, na stěnu dejte příjemný obraz toho, co máte rádi. Mějte na stole jen to, co opravdu potřebujete. V případě, že máte vlastní kancelář, měli byste se nejprve zaměřit na uspořádání nábytku. Skříně, police, šuplíky a další úložné a odkládací prostory byste měli mít po ruce. Pracovní stůl by podle učení Feng Shui neměl být blízko dveří, ale zároveň by měl být směřován tak, abyste neseděli zády ke dveřím ani k oknu. Feng Shui radí mít okno nejlépe po levé ruce. Právě tato filozofie je zastánce toho, že pořádek na stole se rovná pořádku v mysli, myšlenkách a také je spojen s čistým záměrem.

Pořádek na stole, pořádek v mysli.

 

Neztrácejte čas hledáním věcí

Čím více času strávíte hledáním věcí, dokumentů či kontaktů, tím méně času budete mít na daný úkol. Jakmile si vytvoříte účinný systém třídění a archivace dokumentů, uvidíte, že se vám bude pracovat mnohem jednodušeji. Naučte se tedy dokumenty a další věci třídit například podle důležitosti. Využijte k tomu například odkladače, které můžete vrstvit na sebe. Nahoru vždy odkládejte dokumenty s nejvyšší důležitostí, jen tak na ně nezapomenete. Naopak úplně vespod by měly být věci, jejíž zpracování příliš nehoří, nebo je už máte téměř vyřešené. Aby vás papíry jednou nezavalily, naučte se je archivovat či likvidovat. Jakmile dokument přestanete potřebovat, zlikvidujte jej pomocí skartovačky. V případě, že se jedná o listiny, které je nutné uchovat pro případnou kontrolu, vložte je do archivačních boxů. Ty nezapomeňte řádně popsat, ulehčí vám to námahu v budoucnu.

Buďte v práci produktivnější díky pořádku na stole

Naučte se třídit nejen odpad

Správně roztříděné dokumenty vám mohou ulehčit mnoho práce. Pořiďte si pořadače a každý z nich věnujte něčemu jinému – v jednom skladujte smlouvy, v jiném třeba plány na další rok. Pořadače můžete mít také rozdělené podle období, oddělení či oblasti, do kterého spadá. Nikdy nemíchejte několik druhů informací. Přehlednost v dokumentech i pracovních pomůckách je pro produktivní práci velmi důležitá. Vše, co potřebujete každodenně, se snažte mít vždy po ruce. Na stole mějte opravdu jen to, co využíváte. Čím méně prostoru na stole budete mít, tím hůře se vám bude pracovat. Pořádek platí také pro počítač a mobil. Uspořádejte si kontakty podle abecedy či oblasti. Nemějte počítač zahlcený soubory, které se netýkají vašeho současného úkolu či projektu. Naučte se vytvářet složky a podsložky a vždy myslete na to, aby nesly relevantní pojmenování.

Pořádek v dokumentech je základ – naučte se používat pořadače. Co z toho vyplývá? Zakládejte, třiďte, likvidujte. Používejte popisky, barvičky, pořadače, odkladače a další pomůcky, které vám usnadní organizaci pracovního prostoru. V opačném případě ztratíte přehled o tom kde, co máte a přijdete o drahocenný čas hledáním potřebných předmětů. Skvělým nástrojem je také lokalizační čip, díky kterému už nebudete hodiny hledat flash disk, klíče či jiné cennosti.

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho svým přátelům.

83 % zákazníků doporučuje náš obchod

Velká spokojenost. Výborné ceny, rychlá doprava, příjemná komunikace s obchodem. (Udělala jsem 2 objednávky, potřebovala je sloučit do jedné, nebyl to problém a ani se tím nezdrželo dodání.) Určitě doporučuji.

Ověřený zákazník, 11. 10. 2018

Výhody e-shopu:

  • Objednala jsem si špatné zboží a po telefonickém kontaktování obchodu mi bylo vyhověno v prosbě o vratku. Prodejce si zboží vyzvedne zpět a pošle mi zboží nové, které potřebuji. Moc děkuji Vašíčková
Ověřený zákazník, 16. 08. 2018

Rychlé vyřešení objednávky a dodání. Jsem moc spokojen s přístupem a komunikací ze strany obsluhy e-shopu. Díky.

Ověřený zákazník, 05. 08. 2018

Naprostá spokojenost

Ověřený zákazník, 04. 08. 2018

Proč nakupovat u nás

  • Ověřené produkty od renomovaných značek
  • Výhodné ceny na ekologický sortiment
  • Doprava ZDARMA při nákupu nad 1 200 Kč (bez DPH)
  • Při objednávce do 12:00 expedujeme ještě ten den
  • Držitel certifikátu Asekol
  • Magazín inspirací a tipů pro zelenou kancelář

Kontaktní místo Office2000.cz

Zde nás najdete - mapa

OFFICE SYSTEM s.r.o.
Vápenice 17
796 01 Prostějov
Kontakt
Novinky a slevy na Váš e-mail:
Porovnat zboží 0