Business smart image aneb kancelářský styl oblékání

Business smart image aneb kancelářský styl oblékání
Dana Štěrbová & Tereza Javorská - 27. 1. 2015 , sekce: Inspirace pro kancelář

Už vám někdy přišla pozvánka na interview s poznámkou, že daná společnost vyžaduje styl business smart? Uvidíte, že není zapotřebí si kvůli tomu lámat hlavu a probírat se studiemi působení barev. Vsaďte na nenápadnou klasiku.

Obecné pravidlo nás učí, že osobní image by měla odpovídat především charakteru celé společnosti. A jaké nás společnosti chce? Bude-li nás zajímat pouze zevnějšek, pak všechny nejlépe ve stejnokroji — v saku, košili, kravatě, lodičkách a sukni. Pokud se ucházíte o pracovní pozici ve velké nadnárodní korporaci, začněte trénovat vázání kravaty a chůzi na podpatcích. Každá taková společnost si pěstuje svou firemní kulturu a má svůj „dress code”, tedy pravidla oblékání. U většiny společností je vyžadován tzv. styl „business smart” — obchodní inteligence z vás musí být cítit na metry daleko.

Business outfit

Jak už bylo řečeno výše, styl business smart, který vyžadují například banky a pojišťovny či situace jako konference nebo schůzka s významným partnerem, sestává z obleku, košile, kravaty a perfektně naleštěných bot. Chybu neuděláte, pokud se budete při výběru obleku držet černé klasiky nebo námořnické modré. Budete perfektně ladit se všemi věcmi, které vás v pracovním procesu obklopují - od kávovaru po firemní vůz. Košili zvolte vhodně kontrastní, ovšem nikoli křiklavou a nápadným vzorem.

Ty samé barevné kombinace platí samozřejmě i pro dámy, ovšem ty mohou ukázat i svá krásná kolínka. Investovat do obleku či kostýmku z kvalitního materiálu (vlna) se určitě vyplatí. V opačném případě si k jejich levnějším polyesterovým variantám přikupte rovnou dětský zásyp s azulenem. Pokud se během práce s nikým jiným kromě svých kolegů nestýkáte, jsou zaměstnavatelé poněkud shovívavější a tolerují u mužů trička s límečkem s emblémem různých zvířátek (krokodýl, koník,...) a u dam tmavé kalhoty typu slim a baleríny.

Pokud váš zaměstnavatel dodržuje nějaký barevný úzus, můžete slaďovat své dolpňky podlě něj. Cestovní kanceláře většinou volí do svého loga barvy symbolizující slunce, písek, letní pohodu (žlutá, oranžová), moře (bílá s modrou), proto se nebojte rozjasnit tmavší kostýmek malými žlutými náušnicemi nebo šátkem se žlutými prvky.

Dle výzkumů si většina lidí utváří o druhém úsudek již během prvních 7 - 10 minut. Podle čeho? Především podle oblečení, vystupování, řeči těla, tedy podle celkové vizuální percepce. Nezapomínejte však na další smysly, zejména čich. Použijte opravdu jen jemný parfém nebo toaletku. Pokud nemáte v úmyslu lidi ve vašem okolí trápit a způsobovat jim bolest hlavy, vyhněte se vůním od italských fashion designerů a sáhněte raději po nějakém sportovci. Dámy by se měly vyvarovat přeslazeným parfémům nesoucím názvy pop-rockových rebelek nebo módních návrhářek, které mají už to nejlepší za sebou.

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho svým přátelům.

Proč nakupovat u nás

Kontaktní místo Office2000.cz

Zde nás najdete - mapa

OFFICE SYSTEM s.r.o.
Vápenice 17
796 01 Prostějov
Kontakt
Novinky a slevy na Váš e-mail:
Porovnat zboží 0