Nepořádek na pracovním stole může mít za následek mnoho nežádoucích situací:
- nedostatek pracovního prostoru,
- čas vynaložený na hledání potřebných materiálů,
- ztráta přehledu (převážně o dokumentech, které jsou vespod),
- špatná organizace práce (obtížné stanovení priorit),
- stres.
Uklízejte průběžně
První pravidlo, které zabrání hromadění papírů na Vašem pracovním stole, Vás nejspíš příliš nepřekvapí. Jak ale uklízet pravidelně, když jste neustále v časovém presu? Není nutné provádět každý týden velký úklid, postačí pořídit si odkladače a archivační boxy. Časopisy, katalogy nebo noviny můžete pohodlně odkládat do nástěnných zásobníků nebo jiných prezentačních prostor.
Přestože neztratíte čas častým úklidem a tříděním dokumentů, bude Váš stůl působit mnohem přehledněji.
Systém na archivační krabice R-Kive
Místo pro každodenní pomůcky
Kancelářské potřeby, které využíváte denně doporučujeme umístit na snadno dostupné místo. Vyhraňte si pro ně určitý prostor na pracovním stole. Aby psací potřeby, nůžky, gumy či pravítka nebyla po stole rozházená, můžete místo klasického hrníčku využít některý ze stolních organizérů či stojánků na psací a jiné kancelářské potřeby.
Třídění dle důležitosti
Při umisťování dokumentů do pořadačů nebo odkladačů raději vždy ty důležitější pokládejte co nejvíce nahoru. V opačném případě na ně můžete snadno zapomenout a úklid pracovního prostoru tak bude mít spíš negativní dopad na efektivitu Vaší práce.