5 tipů pro efektivní práci z domu

5 tipů pro efektivní práci z domu
Tereza Javorská - 22. 3. 2017 , sekce: Inspirace pro kancelář

Máte flexibilní pracovní režim a tak se občas stane, že pracujete z domu? Jste na volné noze a tak nejčastěji působíte v domácí kanceláři? Určitě jste se již několikrát setkali s jevem, který je pro „home office“ typický, a sice se sníženou pracovní morálkou. Přinášíme vám pět základních pravidel, které vám pomohou s touto nežádoucí skutečností bojovat.

V domácím prostředí na vás působí mnoho rušivých elementů. Nnení divu, že se čas od času do práce nutíte velmi obtížně a nevalně to je i se soustředěním a vytrvalostí v průběhu pracovního procesu. Těchto pět základních pravidel vám pomůže nastolit pravidelný režim a zvýšit tak efektivitu vaší práce.

Vyhraněný pracovní prostor

Nenechte se svést k práci z postele nebo pohodlného gauče u televize. Tyto prostory jsou určeny k relaxaci a tak je také vaše podvědomí vnímá, proto není divu, že je vaše pracovní nasazení na bodu mrazu. Snažte si pro svou práci vyčlenit speciální místo. Pokud to dispozice příbytku umožňují, volte oddělenou místnost. Tento prostor si vybavte veškerými kancelářskými potřebami a doplňky.

Vytvořte si pracovní kout

Naučte se plánovat svůj čas

Plánování obecně má pozitivní dopad na efektivní využití času, u práce z domu to platí dvojnásob. Pro organizování práce vám dobře poslouží mimo diáře také lepící bločky nebo tabule. Úkoly napsané na viditelném místě, ne uzavřeny v deskách diáře, jsou vám více na očích, čímž se eliminuje riziko, že na ně zapomenete.

Veďte si pracovní report

Tento tip je vhodný především pro přehledný monitoring průběhu plnění jednotlivých úkolů. Uvádějte do pravidelných reportů dobu, kterou jste splnění povinnosti věnovali, ale také průběh či rušivé elementy. Napomůže vám to při dalším plánování pracovního dne a nabídne možnost vyvarovat se rušivým podnětům. Tyto reporty můžete pohodlně třídit a zakládat do zásuvkových boxů a mít je tak vždy po ruce.

Dodržujte pravidelný režim

Přestože pracujete z domu, nezanedbávejte osobní přípravu před zahájením pracovního dne. Vstávejte vždy ve stejnou hodinu, oblékněte se stejně nebo alespoň podobně, jako byste šli do zaměstnání a usedněte za pracovní stůl. Nezapomínejte ani na pravidelné přestávky.

Udělejte si pohodlí, ale nezapomínejte na práci

Buďte společenští

Toto doporučení patří především podnikatelům a pracovníkům na volné noze, kteří ke své práci využívají výhradně svou domácí kancelář. Nenechte se ochudit o sociální kontakt, což by mohlo mít negativní dopad na vaši práci i psychickou pohodu. Najděte si několikrát týdně čas a zajděte si na oběd do restaurace, nekomunikujte o pracovních záležitostech jen pomocí e-mailu a nezapomínejte na návštěvy přátel.

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho svým přátelům.

96 % zákazníků doporučuje náš obchod

Maximalni spokojenost, velice prijemna paní na telefonu!

Ověřený zákazník, 14. 06. 2019

Přehledné stránky, zboží přišlo včas

Ověřený zákazník, 05. 06. 2019

Spokojenost, nakupuji zde pravidelně

Ověřený zákazník, 27. 05. 2019

Výhody e-shopu:

  • Rychlé vřízení objednávky
Ověřený zákazník, 17. 05. 2019

Proč nakupovat u nás

  • Ověřené produkty od renomovaných značek
  • Výhodné ceny na ekologický sortiment
  • Doprava ZDARMA při nákupu nad 1 200 Kč (bez DPH)
  • Při objednávce do 12:00 expedujeme ještě ten den
  • Držitel certifikátu Asekol
  • Magazín inspirací a tipů pro zelenou kancelář

Kontaktní místo Office2000.cz

Zde nás najdete - mapa

OFFICE SYSTEM s.r.o.
Vápenice 17
796 01 Prostějov
Kontakt
Novinky a slevy na Váš e-mail:
Porovnat zboží 0