„Nóóó…?!“ aneb Telekomunikační neřesti

„Nóóó…?!“ aneb Telekomunikační neřesti
Dana Štěrbová - 1. 10. 2013 , sekce: Inspirace pro kancelář

Telefonování – součást lidského života, o které bylo napsáno tisíce příruček, milióny partnerů se přes telefon rozešly, milióny smluv byly skrze něho uzavřeny a zrušeny a nespočet pracovníků telemarketingu byl skrze něj poslán do různých míst. Kancelářský život ale vyžaduje extra porci umění telefonovat. O obchodním hovoru někdy příště, dnes si zopakujeme základní principy telefonování.

1. Než zahájíte hovor

Tím, co předchází samotnému přijmutí či uskutečnění hovoru, by se ledaskdo pobavil. Je tedy důležité se při telefonování plně soustředit a mít kolem sebe klid. Tím vyjádříte i respekt k druhému. Co tedy nedělat?

Big No No č. 1

Nežvýkejte. Každý máme nějaký zvuk, jehož autora bychom při jeho vyluzování nejraději něčím rychle praštili. Žvýkání či dokonce mlaskání je prostě nechutné.

Big No No č. 2

Típněte cigaretu. Pokud nedokážete elegantně vyfukovat kouř jako Barťák, při důležitém telefonátu nekuřte. Zvláště pokud má druhá strana averzi ke kouření, dost dobře pozná, kdy si potahujete a kdy vyfukujete.

Big No No č. 3

Neseďte na záchodě. Pokud neumíte ve vhodnou chvíli vypínat a zapínat tlačítko mute, na WC netelefonujte. Spláchnutí a echo toalet neodhlučí nic. Navíc se přitom blbě navlékají kalhoty.

Big No No č. 4

Nedělejte přitom nic, co byste následkem rozptýlení pozornosti mohli zkazit. Potom by vám nechtěně vylítlo z pusy nějaké citově zabarvené slovo.

Big No No č. 5

Pokud máte zrovna home-office, nevolejte při venčení psa. Je zde pravděpodobnost, že by tam do vašeho vysoce sofistikovaného rozhovoru mohlo vpadnout "Fuj, fuj, k noze!", nebo byste mohli telefonát v kvapu ukončit s obavami, že váš Rexík oplodní nějakého šlechtěného gaučáka.

2. (De)Kadence představení

"*&##9<{#}...ová, Tlfnika ou tůů sííím." Znáte to, kdekdo na Vás své iniciále a jméno společnosti vychrlí s takovou kadencí kulometu. Chvíli přemýšlíte, jestli se vůbec jednalo o češtinu. Poté, co uznáte, že se onen pazvuk s největší pravděpodobností naší mateřštině podobá, mozek začne z podvědomí lovit podobné fonetické úkazy a snaží se jim přidělit význam. Poté, co během další setiny sekundy kategoricky odmítnete vaším mozkem navrhované nejpřijatelnější podoby zkomoleniny onoho jména, použijte veškerou svou non šalanci a zdvořile se na jméno zeptáte znovu.

Tohle berte jako odstrašující případ. Sami si jistě uvědomujete trapnost a neprofesionaitu takového představení. Snažte se na začátek uvést co možná nejpříjemnejším hlasem a přiměřenou rychlostí své jméno, příjmení, firmu, ze které voláte a optejte se, zda jste se dovolal opravdu požadovanému příjemci. Až jak vám tuto informaci potvrdí, pusťte se do vysvětlování důvodu hovoru.

3. „Mějte se, hezký den...idiot."

Poté, co jste vyřídili všechny důležitosti, zrekapitulujte v kostce, co bylo řečeno a domluveno a popřejte si s dotyčným hezký den. I když byste mu z hloubi duše přáli, aby ho atakoval z výšky prolétající holub nebo aby mu v restauraci kuchař plivl na talíř, snažte se být zdvořilí. A klejte až poté, co se ubezpečíte, že hovor byl ukončen... Pokud máte soukromí, můžete při rozhovoru s dotyčným nechat volný prostor své gestikulaci a mimice. Fakt se vám uleví.

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho svým přátelům.

Proč nakupovat u nás

Kontaktní místo Office2000.cz

Zde nás najdete - mapa

OFFICE SYSTEM s.r.o.
Vápenice 17
796 01 Prostějov
Kontakt
Novinky a slevy na Váš e-mail:
Porovnat zboží 0